Czego uczymy:

Nasze zajęcia są zabawą w aktorstwo. Dzieci przychodząc do nas zawsze mają gwarancję tego, że świetnie spędzą czas. Nasze założenia stojące jednak u podstaw zajęć są dużo poważniejsze. Poprzez ćwiczenia, gry i sceny aktorskie rozwijamy w dzieciach pewność siebie, spontaniczność i asertywność. Wiemy, że to wszystko brzmi strasznie poważnie, ale nie bójcie się drodzy rodzice – nie zanudzimy dzieci żmudnymi ćwiczeniami. Zamiast tego będziemy zachęcać je do odważniejszego i nieskrępowanego mówienia, dzielenia się swoim spojrzeniem na świat oraz tworzenia scen i postaci aktorskich według ich własnych pomysłów. 

Improwizacja

 

Nasza metoda ta polega na tym, że wszystkie sceny, postaci, dialogi są podczas zajęć na bieżąco wymyślane wspólnie przez nas i przez dzieci. Takie podejście uczy dzieci spontaniczności i wiary w siłę własnych pomysłów. Na tradycyjnym kółku teatralnym zazwyczaj przygotowuje się spektakl - młodzi aktorzy muszą nauczyć się tekstu na pamięć, pamiętać gdzie na scenie stanąć, co w jakim momencie powiedzieć. Dzieci wykonują więc pewnego rodzaju odtwórcze działanie, powtarzają wypracowany na próbach schemat - potrafi być to dla niektórych stresujące i ograniczą inwencję twórczą dzieci. U nas nie ma możliwości pomyłki - wszystko jest improwizowane i nacisk położony jest na szybkie, spontaniczne działanie - nasze motto to "nie ma złych pomysłów".

Cele zajęć

 

Dzięki zajęciom dzieci stają się bardziej pewne siebie, spontaniczne, otwarte. Na co dzień przejawia się to tym, że chętniej zgłaszają się do odpowiedzi w szkole, potrafią odważniej wygłosić swoje zdanie, asertywnie odmówić swoim rówieśnikom jeśli zachodzi taka potrzeba. Często zdarza się też tak, że dzieci, które przed przyjściem na nasze zajęcia były nieśmiałe, wycofane i np. biernie uczestniczyły w zabawach podwórkowych, po naszym kursie same zaczynają przeprowadzać z rówieśnikami nasze ćwiczenia i w pewien sposób przewodzić grupie.

 

Nasze zajęcia nie są jednak tylko skierowane do dzieci nieśmiałych, w pracy z osobami bardziej pewnymi siebie kładziemy nacisk na rozwój umiejętności pracy w grupie, wrażliwości na innych uczestników zajęć oraz dochodzenia do kompromisu. Najważniejsze jest jednak to, że nasze zajęcia są dla dzieci dobrą zabawą, na których mogą one odnaleźć radość ze spontanicznego działania i możliwości zrobienia czegoś nieplanowanego.