
’Kiedy rozmawiamy o zmianie systemu edukacji, myślę, że musimy zrozumieć, jaki to rodzaj systemu. To system ludzki. Nie jest mechaniczny ani bezwładny. Tworzą go działania, uczucia, związki i relacje niezliczonej liczby ludzi. ’
Ken Robinson
Szkolenia dla edukacji – metoda improwizacji aktorskiej
wzmacniamy dzieci
Mamy misję. Chcemy zmienić polską edukację. Zmienić w taki sposób, żeby szkoły rozwijały potencjał dzieci zamiast go niwelować.
Prowadzimy szkolenia dla edukatorów technikami improwizacji teatralnej i dramy.
Na szkoleniach, w sposób praktyczny zajmujemy się 4 zagadnieniami:
- wzmacnianie pewności siebie
- rozwój kreatywności
- komunikacja
- nauka współpracy i grupowego działania
Podczas szkolenia przekażemy wam, jak w waszej codziennej pracy edukacyjnej zastosować techniki improwizacji teatralnej tak, aby rozwijać dzieci na wyżej wymienionych polach
nasza metoda:

Improwizacja to dziedzina sztuki zajmująca się tworzeniem spektakli „na żywo”, na oczach widowni i bez scenariusza. Ażeby taki spektakl mógł powstać, aktorzy w nim grający muszą być niezwykle otwarci, kreatywni i jednocześnie świetnie skomunikowani. Te same techniki, które rozwijają w aktorach umiejętność improwizacji, są też używane do pracy warsztatowej jako środek do rozwoju kompetencji miękkich.

program szkolenia:
Na szkoleniu kursanci zostaną wyposażeni w umiejętności praktycznego rozwijania w uczniach następujących cech:
pewność siebie – zaufanie do własnych pomysłów i koncepcji artystycznych
kreatywność indywidualna – oprócz wspierania innowacji, uczenia się i tworzenia kreatywność jest wzmocnieniem dla uwagi i pamięci, umiejętności społecznych i językowych, punktem wyjścia dla twórczego myślenia, czyli zdolności do rozwiązywania problemów
kreatywność zespołowa – wzajemne wspieranie się i rozwijanie swoich pomysłów w grupie
współpraca – wspieranie się w praktycznej realizacji pomysłów
kreatywność zespołowa – wzajemne wspieranie i rozwijanie w grupie swoich pomysłów
współpraca – wspieranie się w praktycznej realizacji pomysłów
konstruktywna komunikacja – aktywne słuchanie oraz umiejętność wyrażania siebie i swoich potrzeb
samoregulacja, – panowanie nad własnym zachowaniem
rezyliencja – adaptacja do zmian, odporność psychiczna która buduje się w dzieciach m.in. poprzez pokonywanie trudności i wyzwań, osiąganie kolejnych stopni sprawność i samodzielności
asertywność – szanowanie granic swoich i innych

Dla kogo:

– Nasze szkolenie jest dla wszystkich zajmujących się pracą edukacyjną i rozwojową z dziećmi.
– Warsztaty są przeznaczone tylko dla całych zespołów! Nie szkolimy indywidualnie. Jest tak dlatego, ponieważ zależy nam na realnej zmianie, która wpłynie pozytywnie na rozwój dzieci. Tylko szkoląc cały zespół, pracujący w danej placówce mamy pewność, że nastąpi trwała zmiana, którą odczują dzieci.
Czas trwania:

– Szkolenie ma formę intensywnego, dwudniowego warsztatu.
– Spotykamy się dwa dni z rzędu po sześć godzin zegarowych.
– W razie potrzeby istnieje możliwość dopasowania harmonogramu szkolenia, do waszego grafiku.
Dlaczego:

– Po to, żeby zwiększyć wasze kompetencje w pracy z uczniami.
– Żebyście stali się jeszcze lepszymi pedagogami. Żeby wasi podopieczni mogli w pełni rozwinąć pod waszymi skrzydłami swój potencjał.
Co zyskujecie:

– Przełamanie rutyny w nauczaniu.
– Otrzymanie nowatorskiej techniki pracy z uczniami.
– Otrzymanie narzędzi do tworzenia własnych ćwiczeń w procesie pedagogicznym, opartych o reguły improwizacji teatralnej.
– Zmiana perspektywy w myśleniu o grupowości, wsparciu i kreatywności.
Koszt:

Do ustalenia indywidualnie.
prowadzący szkolenie:


tomasz marciniak
Pomysłodawca i założyciel Act and Play.
Absolwent wydziału aktorskiego Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie oraz wydziału aktorskiego Drama Centre London, gdzie uczył się m. in. u Anthony’ego Hopkinsa.
To właśnie w Londynie spotkał się z niezwykle nowatorskim podejściem do rozwoju młodych ludzi przez aktorstwo, który to pomysł postanowił rozwinąć zakładając własną szkołę.
Z Londynu przywiózł także niezwykle serdeczne i pozytywne nastawienie do młodych ludzi, którym zaraża wszystkich nauczycieli prowadzących zajęcia. Ta właśnie serdeczność wzbogacona o entuzjazm, otwartość i dynamizm są według niego kluczem prowadzenia idealnych zajęć, na które dzieci będą nie tylko przychodziły z przyjemnością, ale też i rozwijały swoją osobowość stając się bardziej pewne siebie, asertywne i odważne.

marta gajcy
Jest absolwentką wydziału socjologii na Uniwersytecie Jagiellońskim, oraz psychologiem ze specjalizacją w kształtowaniu i modyfikacji zachowań. Ponadto, jest certyfikowanym trenerem grupowym, trenerem TZA oraz TUS.
Pracuje jako metodyk zajęć rozwojowych dla dzieci i rodziców, implementując elementy wspierające funkcjonowanie przy użyciu wykorzystywanych przez psychologów narzędzi terapeutycznych, jak i analizę zachowania z zakresu psychologii behawioralnej.
Mieszkając 12 lat za granicą prowadziła szkolenia dla zespołów w dużych korporacjach m.in. w Londynie, Genewie i Zurichu. Dziś wykorzystuje doświadczenie z tamtego okresu oraz wiedzę akademicką do wprowadzania zmian w edukacji dzieci i rodziców.
Jest propagatorką zmian w edukacji, bo głęboko wierzy, że dzieci są naszym największym kapitałem i to, w co wyposaża je szkoła jest zbyt ważne, żeby było nieadekwatne do zmieniających się czasów.