historia_slider_top-min

’Kiedy rozmawiamy o zmianie systemu edukacji, myślę, że musimy zrozumieć, jaki to rodzaj systemu. To system ludzki. Nie jest mechaniczny ani bezwładny. Tworzą go działania, uczucia, związki i relacje niezliczonej liczby ludzi. ’

Ken Robinson

Szkolenia dla edukacji – metoda improwizacji aktorskiej

wzmacniamy dzieci

Mamy misję. Chcemy zmienić polską edukację. Zmienić w taki sposób, żeby szkoły rozwijały potencjał dzieci zamiast go niwelować.

Prowadzimy szkolenia dla edukatorów technikami improwizacji teatralnej i dramy.

Na szkoleniach, w sposób praktyczny zajmujemy się 4 zagadnieniami:

  • wzmacnianie pewności siebie
  • rozwój kreatywności
  • komunikacja
  • nauka współpracy i grupowego działania

Podczas szkolenia przekażemy wam, jak w waszej codziennej pracy edukacyjnej zastosować techniki improwizacji teatralnej tak, aby rozwijać dzieci na wyżej wymienionych polach

nasza metoda:

Improwizacja to dziedzina sztuki zajmująca się tworzeniem spektakli „na żywo”, na oczach widowni i bez scenariusza. Ażeby taki spektakl mógł powstać, aktorzy w nim grający muszą być niezwykle otwarci, kreatywni i jednocześnie świetnie skomunikowani. Te same techniki, które rozwijają w aktorach umiejętność improwizacji, są też używane do pracy warsztatowej jako środek do rozwoju kompetencji miękkich.

program szkolenia:

Na szkoleniu kursanci zostaną wyposażeni w umiejętności praktycznego rozwijania w uczniach następujących cech:

pewność siebie – zaufanie do własnych pomysłów i koncepcji artystycznych

kreatywność indywidualna – oprócz wspierania innowacji, uczenia się i tworzenia kreatywność jest wzmocnieniem dla uwagi i pamięci, umiejętności społecznych i językowych, punktem wyjścia dla twórczego myślenia, czyli zdolności do rozwiązywania problemów

kreatywność zespołowa – wzajemne wspieranie się i rozwijanie swoich pomysłów w grupie 

współpraca – wspieranie się w praktycznej realizacji pomysłów

kreatywność zespołowa – wzajemne wspieranie i rozwijanie w grupie swoich pomysłów

współpraca – wspieranie się w praktycznej realizacji pomysłów

konstruktywna komunikacja – aktywne słuchanie oraz umiejętność wyrażania siebie i swoich potrzeb

samoregulacja, – panowanie nad własnym zachowaniem

rezyliencja – adaptacja do zmian, odporność psychiczna która buduje się w dzieciach m.in. poprzez pokonywanie trudności i wyzwań, osiąganie kolejnych stopni sprawność i samodzielności

asertywność – szanowanie granic swoich i innych

Dla kogo:

– Nasze szkolenie jest dla wszystkich zajmujących się pracą edukacyjną i rozwojową z dziećmi. 

– Warsztaty są przeznaczone tylko dla całych zespołów! Nie szkolimy indywidualnie. Jest tak dlatego, ponieważ zależy nam na realnej zmianie, która wpłynie pozytywnie na rozwój dzieci. Tylko szkoląc cały zespół, pracujący w danej placówce mamy pewność, że nastąpi trwała zmiana, którą odczują dzieci.

Czas trwania:

dla_dzieci_ikona6

– Szkolenie ma formę intensywnego, dwudniowego warsztatu.
– Spotykamy się dwa dni z rzędu po sześć godzin zegarowych.
– W razie potrzeby istnieje możliwość dopasowania harmonogramu szkolenia, do waszego grafiku.

Dlaczego:

– Po to, żeby zwiększyć wasze kompetencje w pracy z uczniami.
– Żebyście stali się jeszcze lepszymi pedagogami. Żeby wasi podopieczni mogli w pełni rozwinąć pod waszymi skrzydłami swój potencjał.

Co zyskujecie:

umiejetnosci_spoleczne_ikona

– Przełamanie rutyny w nauczaniu.
– Otrzymanie nowatorskiej techniki pracy z uczniami.
– Otrzymanie narzędzi do tworzenia własnych ćwiczeń w procesie pedagogicznym, opartych o reguły improwizacji teatralnej.
– Zmiana perspektywy w myśleniu o grupowości, wsparciu i kreatywności.

Koszt:

opłaty_grafika

Do ustalenia indywidualnie.

prowadzący szkolenie:

tomasz marciniak

Pomysłodawca i założyciel Act and Play.

Absolwent wydziału aktorskiego Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie oraz wydziału aktorskiego Drama Centre London, gdzie uczył się m. in. u Anthony’ego Hopkinsa.

To właśnie w Londynie spotkał się z niezwykle nowatorskim podejściem do rozwoju młodych ludzi przez aktorstwo, który to pomysł postanowił rozwinąć zakładając własną szkołę.

Z Londynu przywiózł także niezwykle serdeczne i pozytywne nastawienie do młodych ludzi, którym zaraża wszystkich nauczycieli prowadzących zajęcia. Ta właśnie serdeczność wzbogacona o entuzjazm, otwartość i dynamizm są według niego kluczem prowadzenia idealnych zajęć, na które dzieci będą nie tylko przychodziły z przyjemnością, ale też i rozwijały swoją osobowość stając się bardziej pewne siebie, asertywne i odważne.

Marta Gajcy_czarno-biale

marta gajcy

Jest absolwentką wydziału socjologii na Uniwersytecie Jagiellońskim, oraz psychologiem ze specjalizacją w kształtowaniu i modyfikacji zachowań. Ponadto, jest certyfikowanym trenerem grupowym, trenerem TZA oraz TUS.

Pracuje jako metodyk zajęć rozwojowych dla dzieci i rodziców, implementując elementy wspierające funkcjonowanie przy użyciu wykorzystywanych przez psychologów narzędzi terapeutycznych, jak i analizę zachowania z zakresu psychologii behawioralnej.

Mieszkając 12 lat za granicą prowadziła szkolenia dla zespołów w dużych korporacjach m.in. w Londynie, Genewie i Zurichu. Dziś wykorzystuje doświadczenie z tamtego okresu oraz wiedzę akademicką do wprowadzania zmian w edukacji dzieci i rodziców.

Jest propagatorką zmian w edukacji, bo głęboko wierzy, że dzieci są naszym największym kapitałem i to, w co wyposaża je szkoła jest zbyt ważne, żeby było nieadekwatne do zmieniających się czasów.