Nasz zespół

Pomysłodawca i założyciel firmy. Absolwent wydziału aktorskiego Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie oraz wydziału aktorskiego Drama Centre London, gdzie uczył się m. in. u Anthony’ego Hopkinsa. To właśnie w Londynie Tomasz spotkał się z niezwykle nowatorskim podejściem do rozwoju młodych ludzi przez aktorstwo, który to pomysł postanowił rozwinąć zakładając własną szkołę. Z Londynu Tomasz przywiózł także niezwykle serdeczne i pozytywne nastawienie do młodych ludzi, którym zaraża wszystkich nauczycieli prowadzących zajęcia. Ta właśnie serdeczność wzbogacona o entuzjazm, otwartość i dynamizm są według Tomasza kluczem prowadzenia idealnych zajęć, na które dzieci będą nie tylko przychodziły z przyjemnością, ale też i rozwijały swoją osobowość stając się bardziej pewne siebie, asertywne i odważne.

1/2

Agata jest absolwentką wydziału aktorskiego Akademii Teatralnej w Warszawie oraz Wyższej Szkoły Nauk Społecznych w Warszawie. Jest osobą, którą charakteryzuje niezwykle ciepłe i serdeczne, wręcz matczyne podeście do dzieci. Agata potrafi roztoczyć na zajęciach niezwykle harmonijną atmosferę, w której bez problemu odnajdą się nawet najbardziej nieśmiałe dzieci. Agata jest też naszym specem od lekcji pokazowych: jej bardzo bogate aktorskie doświadczenie powoduje, że Agata nawiązuje świetny kontakt z rodzicami i gdy ma widownię, czuje się jak ryba w wodzie. Agata jest też świetnym psychologiem – wspaniale dostrzega i analizuje potrzeby dzieci i dzięki temu jest w stanie do każdego uczestnika podejść bardzo indywidualnie. Jest też bardzo wytrwałym nauczycielem, co czyni z niej specjalistkę od pracy z bardziej trudnymi i niegrzecznymi dziećmi. W pracy z takimi maluchami wykazuje niezwykłą cierpliwość i za punkt honoru stawia sobie zachęcenie takiego „ancymona” do lepszej, bardziej dojrzałej współpracy.

1/2
 

Piotr ma wspaniały kontakt z dziećmi i wspaniale potrafi się dostroić do ich poczucia humoru. Jest specjalistą od dzieci najbardziej nieśmiałych – ilekroć dostanie pod swoje skrzydła podopiecznego, który jest wycofany i cichszy niż reszta grupa, za punkt honoru stawia sobie zbudowanie w nim większej odwagi i śmiałości i zawsze się to udaje. Zajęcia Piotra są bardzo energetyczne i intensywne ponieważ wychodzi on z założenia, że im więcej będzie się działo podczas zajęć tym bardziej maluchy będą tym zafascynowane i nie będzie potrzeby ich dyscyplinowania. To podejście sprawdza się wyśmienicie – na zajęciach Piotra rzadko kiedy zachodzi potrzeba upomnienia kogokolwiek z powodu niegrzecznego zachowania. Piotr jest też niezwykle uważnym obserwatorem: po każdym występie daje małym aktorom wiele bardzo konstruktywnych uwag a jego oczu nie umknie najmniejszy nawet szczegół przestawianej sceny. Charakteryzuje go też wspaniałe poczucie humoru, którym często okrasza swoje zajęcia i rozśmiesza maluchy do łez:)

1/2
 

Michała można by żartobliwie nazwać naszym nauczycielem seniorem ponieważ pracuje z nami od ośmiu lat – od samego początku istnienia szkoły. Michał jest aktorem o niezwykłym talencie komediowym, co wykorzystuje regularnie podczas zajęć. Zawsze kiedy Michał wciela się w postać pojawiającą się na naszych zajęciach (jak np. Pan Piekarz, który ma kłopoty z kręgosłupem i prosi dzieci, żeby pomogły mu piec chleb) dzieci wprost pękają ze śmiechu. Michał jest też świetnym metodykiem i ma niezwykłą umiejętność spojrzenia na świat oczami swoich uczniów – dlatego też jego komunikacja z dziećmi jest wręcz magiczna. Ilekroć Michał tłumaczy dzieciom nowe ćwiczenie, choćby nawet było ono bardzo skomplikowane, maluchy nigdy nie mają żadnych pytań.

Michał to nasz specjalista od dzieci młodszych z klas 0-1.

1/2

O Monice można powiedzieć, że jest specjalistką od dzieci młodszych i trudniejszych. Ma w zanadrzu tajemną broń, jest nią duże poczucie humoru, które nawet najbardziej pochmurne buzie zamienia w małe słoneczka i powoduje, że nieśmiałe dzieciaki dają się porwać do wspólnej zabawy. Monika od wielu lat pracuje metodą dramy, którą wykorzystywała przy współpracy z grupami amatorskimi, osobami niepełnosprawnymi i trudną młodzieżą. Jest autorką programów takich jak „Radość dla Ciebie”, który oparty jest o aktywizację aktorów w przestrzeni osób niepełnosprawnych oraz „Kultura nic nie kosztuje”,  który bazuje na integracji osób niepełnosprawnych z trudną młodzieżą we wspólnym twórczym działaniu poprzez wykorzystywanie poznawanych technik artystycznych. Czerpiąc z tak bogatego doświadczenia, potrafi nawet najtrudniejsze sytuacje rozładować swą radością życia i dynamicznym działaniem. Jeszcze przed rozpoczęciem zajęć dzieci nie mogą doczekać się „śmiesznego głosu” i kolejnych ról kreowanych przez Monikę.

1/2
 
1/2

Ewa - aktorka, logopeda, nauczyciel kontraktowy – prywatnie mama trzyletniego Jasia - jak burza weszła do naszego zespołu. Jej zajęcia wnoszą do grupy moc radości, prowadzone są z bardzo dużą dawką energii i uśmiechu. W pracy z dziećmi bardzo intensywnie korzysta ze swojej aktorskiej wyobraźni i tworzy magiczną, kameralną atmosferę, która potrafi działać wręcz hipnotyzująco:) Dzięki tak sugestywnemu klimatowi zajęć nawet najbardziej nieśmiałe dzieci pozwalają się Ewie zaprosić do wspólnego aktorskiego działania. A kiedy już nieśmiały maluch da się porwać aktorskiej przygodzie, Ewa, jak to sama mówi, "nie odpuszcza" i stara się pomóc mu przełamać swoje ograniczenia zarażając go swoją dużą, pozytywną energią.

 
1/2

Magda jest nauczycielem, w którym jak sama twierdzi  nadal „tkwi małe dziecko”. Nie bez powodu bardzo szybko łapie kontakt z młodymi i nakręca ich do wspólnego działania. Zajęcia prowadzone przez Magdę odznaczają się dynamizmem, dowcipem oraz dużą dawką pozytywnej, wręcz zaraźliwej energii. Magda nienawidzi nudy, modulując odpowiednio głos, bawi się sytuacją, a co za tym idzie trafnie odpowiada na potrzeby i humor dzieci w danej chwili. 

Każde dziecko traktuje indywidualnie, stara się przede wszystkich sukcesywnie popychać do przodu te, które wykazują się większą nieśmiałością. Magda wychodzi z założenia, że prawdziwie kreatywne, pomysłowe i spontaniczne są właśnie dzieci. Twierdzi, że to od nich często wypływają te najzabawniejsze i najciekawsze pomysły i improwizacje. Podczas scenek, Magda włącza się częstokroć we wspólne tworzenie historii i postaci w niej występujących. Widzi, że napędza to dzieci do jeszcze intensywniejszej pracy, ale także nie pozwala jej zapomnieć co to znaczy być dzieckiem :)

 

 
1/2

Jan jest absolwentem Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu (2012 - rok ukończenia). Jest zawodowo czynnym aktorem a także konferansjerem. Janek uwielbia "Sceniczną burzę mózgów", kreowanie na scenie "tu i teraz" - (przypomina mu to najlepsze próby teatralne, w czasie których potrafił powstać cały spektakl) –dlatego właśnie zajęcia z dramy na bazie improwizacji tak przypadły mu do gustu.

W dzieciach Jan uwielbia spontaniczność i dziecięcą żywiołowość - pozwala dzieciom realizować najbardziej abstrakcyjne pomysły jak np. "Niezwyciężony Król ziemniaków", czy "Gang Parówek walczący z Don Pomidoro o panowanie w El-Lodówkas". Janek wychodzi z założenia, że gdy pozwala na abstrakcję (którą sam bardzo lubi) dzieci przestają czuć "artystyczne hamulce". Zaczynają tworzyć na scenie, a efektem ubocznym jest spora dawka śmiechu.

Jan uwielbia na zajęciach kreślić z dzieciakami na tablicy historie, które później wspólnie grają. Jednak jego dzieci zawsze , kiedy jest czas na zabawę i czas na pracę.

Dzieciaki uwielbiają gdy Jan udaje Mariana – 80-letniego ochroniarza z Muzeum (pamiętają tę postać z lekcji pokazowych "Noc w Muzeum"). Marian czasami prowadzi lekcje ;-), wtedy "Jan" ma wolne :-).

 

 
1/2

Kasia jest absolwentką Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego. Kształciła swoje aktorskie umiejętności m.in. w Szkole Aktorskiej Haliny i Jana Machulskich przy P.O. ASSITEJ oraz w duńskiej szkole artystycznej Ærø Folkehøjskole.

Kasia zajmuje się sztuką opowiadania oraz muzyczną oprawą opowieści, umuzykalnianiem maluchów, organizacją koncertów oraz szeroko pojętymi działaniami edukacyjnymi i animacyjnymi.

Przygodę z Dramą dla dzieci rozpoczęła kilka lat temu, coraz bardziej rozsmakowując się w sztuce improwizacji. Uwielbia pracę z dziećmi i towarzyszenie im w rozwoju na różnych polach. Wielką satysfakcję sprawia jej obserwowanie postępów uczestników zajęć jak również spotykanie absolwentów przy różnych okazjach.

O jej pracy z dziećmi niech powiedzą cytaty z wypowiedzi uczestników zajęć: „ Ale ma pani fajne pomysły!”, „Jak pani potrafi tak często zmieniać głosy?”, „Pani jest taaaaka śmieeeszna.”, „Będę chodzić na dramę aż do końca liceum!”.

Kiedyś, wchodząc na świetlicę, żeby zabrać dzieci na zajęcia usłyszała: „No, nareszcie! Dzięki Ci Wielki Pogromco Nudy!”. Do dziś uważa to za największy komplement.

 

1/2

Grzegorz to aktor i pedagog. Do każdego dziecka podchodzi indywidualnie. Dopasowuje się do potrzeb i możliwości podopiecznych. Uważa, że najważniejszą cechą w pracy z dziećmi jest szczerość i prawda. Nie odkłada trudnych pytań na potem-udziela wyczerpujących odpowiedzi "tu i teraz" zgodnie z etyką zawodową. Zajęcia prowadzi dynamicznie i z pasją co pozwala dzieciom wyłączyć się od codziennych obowiązków, a w konsekwencji zająć się twórczą improwizacją. Jego zajęcia odbywają się w luźnej atmosferze zabawy co sprzyja kreatywnej i twórczej pracy, przy okazji uczy dzieci pracy zespołowej, uszanowania pracy swojej i partnerów, empatii oraz dbania o siebie i innych. Ważnym słowem w jego pracy jest słowo - konsekwencje. 

"Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż."   (J. Korczak) 

I tym właśnie się kieruję. ;-)