Nasz Zespół

Tomasz Marciniak

Pomysłodawca i założyciel firmy. Absolwent wydziału aktorskiego Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie oraz wydziału aktorskiego Drama Centre London, gdzie uczył się m. in. u Anthony’ego Hopkinsa. To właśnie w Londynie Tomasz spotkał się z niezwykle nowatorskim podejściem do rozwoju młodych ludzi przez aktorstwo, który to pomysł postanowił rozwinąć zakładając własną szkołę. Z Londynu Tomasz przywiózł także niezwykle serdeczne i pozytywne nastawienie do młodych ludzi, którym zaraża wszystkich nauczycieli prowadzących zajęcia. Ta właśnie serdeczność wzbogacona o entuzjazm, otwartość i dynamizm są według Tomasza kluczem prowadzenia idealnych zajęć, na które dzieci będą nie tylko przychodziły z przyjemnością, ale też i rozwijały swoją osobowość stając się bardziej pewne siebie, asertywne i odważne.

Agata jest absolwentką wydziału aktorskiego Akademii Teatralnej w Warszawie oraz Wyższej Szkoły Nauk Społecznych w Warszawie. Jest osobą, którą charakteryzuje niezwykle ciepłe i serdeczne, wręcz matczyne podeście do dzieci. Agata potrafi roztoczyć na zajęciach niezwykle harmonijną atmosferę, w której bez problemu odnajdą się nawet najbardziej nieśmiałe dzieci. Agata jest też naszym specem od lekcji pokazowych: jej bardzo bogate aktorskie doświadczenie powoduje, że Agata nawiązuje świetny kontakt z rodzicami i gdy ma widownię, czuje się jak ryba w wodzie. Agata jest też świetnym psychologiem – wspaniale dostrzega i analizuje potrzeby dzieci i dzięki temu jest w stanie do każdego uczestnika podejść bardzo indywidualnie. Jest też bardzo wytrwałym nauczycielem, co czyni z niej specjalistkę od pracy z bardziej trudnymi i niegrzecznymi dziećmi. W pracy z takimi maluchami wykazuje niezwykłą cierpliwość i za punkt honoru stawia sobie zachęcenie takiego „ancymona” do lepszej, bardziej dojrzałej współpracy.

Agata Stawarz
Piotr Siennicki

Piotr ma wspaniały kontakt z dziećmi i wspaniale potrafi się dostroić do ich poczucia humoru. Jest specjalistą od dzieci najbardziej nieśmiałych – ilekroć dostanie pod swoje skrzydła podopiecznego, który jest wycofany i cichszy niż reszta grupa, za punkt honoru stawia sobie zbudowanie w nim większej odwagi i śmiałości i zawsze się to udaje. Zajęcia Piotra są bardzo energetyczne i intensywne ponieważ wychodzi on z założenia, że im więcej będzie się działo podczas zajęć tym bardziej maluchy będą tym zafascynowane i nie będzie potrzeby ich dyscyplinowania. To podejście sprawdza się wyśmienicie – na zajęciach Piotra rzadko kiedy zachodzi potrzeba upomnienia kogokolwiek z powodu niegrzecznego zachowania. Piotr jest też niezwykle uważnym obserwatorem: po każdym występie daje małym aktorom wiele bardzo konstruktywnych uwag a jego oczu nie umknie najmniejszy nawet szczegół przestawianej sceny. Charakteryzuje go też wspaniałe poczucie humoru, którym często okrasza swoje zajęcia i rozśmiesza maluchy do łez:)

Piotr Siennicki

Piotr ma wspaniały kontakt z dziećmi i wspaniale potrafi się dostroić do ich poczucia humoru. Jest specjalistą od dzieci najbardziej nieśmiałych – ilekroć dostanie pod swoje skrzydła podopiecznego, który jest wycofany i cichszy niż reszta grupa, za punkt honoru stawia sobie zbudowanie w nim większej odwagi i śmiałości i zawsze się to udaje. Zajęcia Piotra są bardzo energetyczne i intensywne ponieważ wychodzi on z założenia, że im więcej będzie się działo podczas zajęć tym bardziej maluchy będą tym zafascynowane i nie będzie potrzeby ich dyscyplinowania. To podejście sprawdza się wyśmienicie – na zajęciach Piotra rzadko kiedy zachodzi potrzeba upomnienia kogokolwiek z powodu niegrzecznego zachowania. Piotr jest też niezwykle uważnym obserwatorem: po każdym występie daje małym aktorom wiele bardzo konstruktywnych uwag a jego oczu nie umknie najmniejszy nawet szczegół przestawianej sceny. Charakteryzuje go też wspaniałe poczucie humoru, którym często okrasza swoje zajęcia i rozśmiesza maluchy do łez:)

Ewa – aktorka, logopeda, nauczyciel kontraktowy – prywatnie mama trzyletniego Jasia – jak burza weszła do naszego zespołu. Jej zajęcia wnoszą do grupy moc radości, prowadzone są z bardzo dużą dawką energii i uśmiechu. W pracy z dziećmi bardzo intensywnie korzysta ze swojej aktorskiej wyobraźni i tworzy magiczną, kameralną atmosferę, która potrafi działać wręcz hipnotyzująco:) Dzięki tak sugestywnemu klimatowi zajęć nawet najbardziej nieśmiałe dzieci pozwalają się Ewie zaprosić do wspólnego aktorskiego działania. A kiedy już nieśmiały maluch da się porwać aktorskiej przygodzie, Ewa, jak to sama mówi, „nie odpuszcza” i stara się pomóc mu przełamać swoje ograniczenia zarażając go swoją dużą, pozytywną energią.

Ewa Trochim
Jan Domaszewski

Jan jest absolwentem Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu (2012 – rok ukończenia). Jest zawodowo czynnym aktorem a także konferansjerem. Janek uwielbia „Sceniczną burzę mózgów”, kreowanie na scenie „tu i teraz” – (przypomina mu to najlepsze próby teatralne, w czasie których potrafił powstać cały spektakl) –dlatego właśnie zajęcia z dramy na bazie improwizacji tak przypadły mu do gustu.

W dzieciach Jan uwielbia spontaniczność i dziecięcą żywiołowość – pozwala dzieciom realizować najbardziej abstrakcyjne pomysły jak np. „Niezwyciężony Król ziemniaków”, czy „Gang Parówek walczący z Don Pomidoro o panowanie w El-Lodówkas”. Janek wychodzi z założenia, że gdy pozwala na abstrakcję (którą sam bardzo lubi) dzieci przestają czuć „artystyczne hamulce”. Zaczynają tworzyć na scenie, a efektem ubocznym jest spora dawka śmiechu.

Jan uwielbia na zajęciach kreślić z dzieciakami na tablicy historie, które później wspólnie grają. Jednak jego dzieci zawsze , kiedy jest czas na zabawę i czas na pracę.

Dzieciaki uwielbiają gdy Jan udaje Mariana – 80-letniego ochroniarza z Muzeum (pamiętają tę postać z lekcji pokazowych „Noc w Muzeum”). Marian czasami prowadzi lekcje ;-), wtedy „Jan” ma wolne :-).

Kasia jest absolwentką Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego. Kształciła swoje aktorskie umiejętności m.in. w Szkole Aktorskiej Haliny i Jana Machulskich przy P.O. ASSITEJ oraz w duńskiej szkole artystycznej Ærø Folkehøjskole. Kasia zajmuje się sztuką opowiadania oraz muzyczną oprawą opowieści, umuzykalnianiem maluchów, organizacją koncertów oraz szeroko pojętymi działaniami edukacyjnymi i animacyjnymi. Przygodę z Dramą dla dzieci rozpoczęła kilka lat temu, coraz bardziej rozsmakowując się w sztuce improwizacji. Uwielbia pracę z dziećmi i towarzyszenie im w rozwoju na różnych polach. Wielką satysfakcję sprawia jej obserwowanie postępów uczestników zajęć jak również spotykanie absolwentów przy różnych okazjach. O jej pracy z dziećmi niech powiedzą cytaty z wypowiedzi uczestników zajęć: „ Ale ma pani fajne pomysły!”, „Jak pani potrafi tak często zmieniać głosy?”, „Pani jest taaaaka śmieeeszna.”, „Będę chodzić na dramę aż do końca liceum!”. Kiedyś, wchodząc na świetlicę, żeby zabrać dzieci na zajęcia usłyszała: „No, nareszcie! Dzięki Ci Wielki Pogromco Nudy!”. Do dziś uważa to za największy komplement.

Kasia jest absolwentką Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego. Kształciła swoje aktorskie umiejętności m.in. w Szkole Aktorskiej Haliny i Jana Machulskich przy P.O. ASSITEJ oraz w duńskiej szkole artystycznej Ærø Folkehøjskole. Kasia zajmuje się sztuką opowiadania oraz muzyczną oprawą opowieści, umuzykalnianiem maluchów, organizacją koncertów oraz szeroko pojętymi działaniami edukacyjnymi i animacyjnymi. Przygodę z Dramą dla dzieci rozpoczęła kilka lat temu, coraz bardziej rozsmakowując się w sztuce improwizacji. Uwielbia pracę z dziećmi i towarzyszenie im w rozwoju na różnych polach. Wielką satysfakcję sprawia jej obserwowanie postępów uczestników zajęć jak również spotykanie absolwentów przy różnych okazjach. O jej pracy z dziećmi niech powiedzą cytaty z wypowiedzi uczestników zajęć: „ Ale ma pani fajne pomysły!”, „Jak pani potrafi tak często zmieniać głosy?”, „Pani jest taaaaka śmieeeszna.”, „Będę chodzić na dramę aż do końca liceum!”. Kiedyś, wchodząc na świetlicę, żeby zabrać dzieci na zajęcia usłyszała: „No, nareszcie! Dzięki Ci Wielki Pogromco Nudy!”. Do dziś uważa to za największy komplement.

Wojtek Sikora

Wojtek jest absolwentem wydziału aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie. Posiada duże doświadczenie aktorskie na różnych płaszczyznach, które z powodzeniem wykorzystuje w pracy z dziećmi. Niedawno dołączył do naszego wesołego zespołu. Ciekawostką jest, że pomimo niedługiego stażu w Act&Play, Wojtek od lat pracuje praktycznie z każdą grupą wiekową wśród dzieci. Zaczynając od najmniejszych żłobkowych maluszków, a kończąc na młodzieży . Jest dobrym obserwatorem, dlatego dba również o dzieci bardziej nieśmiałe. Pozytywne nastawienie do świata oraz otaczającej go rzeczywistości stara się przekazywać podczas każdych zajęć. Mimo różnych trudności, zahamowań oraz oporów ze strony dzieci, nie poddaje się i z uśmiechem na twarzy szuka kolejnych magicznych sposobów, aby porwać dzieci w fascynujący świat improwizacji. Jego najważniejszą i główną zasadą na dramie jest przede wszystkim „dobra zabawa”, idąca w parze z odpowiednim zachowaniem oraz wzajemnym szacunku. Wtedy obie strony przenoszą się w zaczarowany świat.

Kamil to aktor, coach i pedagog. Absolwent studium wokalno –aktorskiego im. Danuty Baduszkowej w Gdyni. Mówi o sobie – aktor śpiewający, stepujący. Uwielbia zajmować się wieloma obszarami zawodowymi od aktorstwa, wokalistykę, coaching, szkolenia, treningi, pedagogikę po zarządzanie. Zajęcia z dramy z Kamilem to duża dawka pozytywnej energii, kreatywności, okraszona  porządną szczyptą dobrego humoru i śmiechu. W pracy z dziećmi skupia się na wydobywaniu z uczestników dramy pewności siebie, indywidualizmu, kreatywnego myślenia wolnego od samokrytyki. Na zajęciach Kamila nie znajdziemy rywalizacji, porównywania się to dobra zabawa, która uczy dramowicza jak być sobą, szanować siebie i innych! Przyjemne z pożytecznym z uśmiechem w roli głównej.

Kamil Załuska
Robert Sanetra

Robert jest aktorem, absolwentem studiów filozoficznych, a aktualnie studentem psychologii. Posiada wieloletnie doświadczenie jako aktor impro oraz pedagog teatralny, zwłaszcza w zakresie teatru improwizacji. Zrealizował także wiele spektakli improwizowanych według swoich autorskich pomysłów. W swojej pracy z dziećmi oprócz wysokiej energii, która sprawia, że bierze na zajęcia baaardzo duuuużo wody (i koszulkę na zmianę) 😉 stawia akcent przede wszystkim na umiejętność słuchania, która, jego zdaniem – w dzisiejszych czasach mocno kuleje. Przyjmuje wszelkie pomysły dzieci, w tym także te najbardziej oryginalne. Stwarza dzięki temu atmosferę akceptacji każdej indywidualności pozbawionej zbędnego oceniania, które w jego ocenie, jest zbyt mocno obecne w naszych szkołach. Dzięki temu bardziej nieśmiałe dzieci oduczają się odpowiadania „pod klucz” oraz nabierają pewności siebie. Stanowi to jego główny cel podczas prowadzenia zajęć.
Prywatnie Robert jest zakochany w Polsce Wschodniej, zwłaszcza w krajobrazach Suwalszczyzny, na której pokonuje dłuuugie dystanse rowerowe. Interesuje się mocno psychologią i psychoanalizą. W przyszłości myśli o pracy także jako psychoterapeuta. Marzy o własnym drewnianym domku nad jeziorem.

Robert Sanetra

Robert jest aktorem, absolwentem studiów filozoficznych, a aktualnie studentem psychologii. Posiada wieloletnie doświadczenie jako aktor impro oraz pedagog teatralny, zwłaszcza w zakresie teatru improwizacji. Zrealizował także wiele spektakli improwizowanych według swoich autorskich pomysłów. W swojej pracy z dziećmi oprócz wysokiej energii, która sprawia, że bierze na zajęcia baaardzo duuuużo wody (i koszulkę na zmianę) 😉 stawia akcent przede wszystkim na umiejętność słuchania, która, jego zdaniem – w dzisiejszych czasach mocno kuleje. Przyjmuje wszelkie pomysły dzieci, w tym także te najbardziej oryginalne. Stwarza dzięki temu atmosferę akceptacji każdej indywidualności pozbawionej zbędnego oceniania, które w jego ocenie, jest zbyt mocno obecne w naszych szkołach. Dzięki temu bardziej nieśmiałe dzieci oduczają się odpowiadania „pod klucz” oraz nabierają pewności siebie. Stanowi to jego główny cel podczas prowadzenia zajęć.
Prywatnie Robert jest zakochany w Polsce Wschodniej, zwłaszcza w krajobrazach Suwalszczyzny, na której pokonuje dłuuugie dystanse rowerowe. Interesuje się mocno psychologią i psychoanalizą. W przyszłości myśli o pracy także jako psychoterapeuta. Marzy o własnym drewnianym domku nad jeziorem.

Ania – aktorka, pedagog, wokalistka, skrzypaczka, instruktorka teatralna. Studiowała pedagogikę, a także aktorstwo w Szkole Aktorskiej Haliny i Jana Machulskich w Warszawie. Absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Jeleniej Górze (w klasie skrzypiec). Zajęcia Ani odznaczają się dużą energią i ogromnym poczuciem humoru. W dzieciach uwielbia spontaniczność, ponieważ uważa, że to dzięki niej powstają najlepsze pomysły. Ma ogromną cierpliwość i wytrwałość co pomaga jej w pracy z bardziej nieśmiałymi dziećmi. W wolnym czasie trenuje boks i prowadzi profil instagramowy poświęcony wegańskiemu jedzeniu.
Ania Burzyńska

 

Julka jest absolwentką pedagogiki specjalnej na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Jej specjalizacją była surdopedagogika czyli pedagogika dzieci z wadą słuchu. Potrafi migać, a mowa ciała, która towarzyszy rozmowom z osobami z wadą słuchu zdecydowanie pozytywnie wpływa na dynamikę zajęć dramowych. Poza tym Julka prowadzi swoją fundację żeglarską. Już od najmłodszych lat razem z rodzicami wyjeżdżała na obozy, uczyła się jak być załogantem, a z biegiem lat stała się instruktorem żeglarskim i wychowawcą. Dla niej prowadzenie dramowej załogi to nowa przygoda, ale i świetna zabawa. Julka uwielbia żartować i wygłupiać się z najmłodszymi. Najbardziej szalone pomysły to znak, że wkroczyła do akcji. Na obozach gdy wejdzie w swój „dziecięcy tryb” wszystkie dzieciaki pękają ze śmiechu. Jednak nigdy nie zapomina o bezpieczeństwie swoich podopiecznych