Najczęściej Zadawane Pytania

ZNAKI_ZAPYTANIA1
ZNAK_ZAPYTANIA

1. Na czym polegają wasze zajęcia w praktyce?

Najprościej mówiąc nasze zajęcia są zabawą w aktorstwo. Na każdych zajęciach poruszamy z dziećmi inny temat (kowboje, rycerze i księżniczki, świat dżungli i.t.d.) Następnie w obrębie tego tematu tworzymy z dziećmi improwizowane scenki, dialogi, gry i zabawy.Innowacyjność naszych zajęć polega na podejściu do nauczania – działanie aktorskie nie jest u nas głównym celem a jedynie środkiem do celu, jakim jest na rozwój pewności siebie, wyobraźni i umiejętności współpracy w grupie. Dzieci rozwijają się jednocześnie wspaniale się bawiąc.

2. Czy dzieci uczą się dużej ilości tekstów na pamięć?

Nie! Nasze zajęcia różnią się od klasycznego kółka teatralnego tym, że pracujemy metodą improwizacji. Oznacza to, że na każdej lekcji poruszamy inny temat (księżniczki, piraci, kosmonauci, zwierzęta i.t.p.) i w obrębie tego tematu tworzymy sceny, w których tekst i scenariusz wymyślany jest na bieżąco. W ten sposób unikamy mozolnego uczenia się dużej ilości tekstu na pamięć – to byłoby zbyt nudne!

3. Moje dziecko ma kłopoty z mówieniem. Czy wasze zajęcia mogłyby pomóc?

Integralną częścią naszych zajęć jest praca głosem i mową – pracujemy nad tym, żeby rozwinąć w dzieciach umiejętność odważnego i swobodnego wypowiadania się.
Często jest tak, że dzieci które mają kłopoty z mówieniem blokują się z tego powodu psychicznie i nie mają dość odwagi, żeby starać się przewalczyć swój problem. My w naszej pracy tę sytuację odwracamy – dajemy Państwa dziecku poczucie większej pewności siebie tak, aby czuło ono, że jego kłopot nie stoi na przeszkodzie do komunikacji. Oczywiście w przypadku poważnych problemów z mową zalecamy także kontakt z logopedą.

4 .Skąd wiem, czy moje dziecko rozwija się na waszych zajęciach?

Po zakończeniu każdego roku pracy wysyłamy Państwu szczegółowe sprawozdania dotyczące pracy waszych dzieci na zajęciach, gdzie opisujemy postępy jakie poczyniły oraz informujemy na jakim aspekcie ich rozwoju obecnie koncentrujemy się najbardziej. Postępy dzieci możecie także Państwo zaobserwować podczas naszych lekcji otwartych, które organizujemy każdego roku na wiosnę.  Jesteśmy także do Państwa ciągłej dyspozycji – w razie jakichkolwiek pytań dotyczących pracy waszych dzieci możecie kontaktować się z nami telefonicznie, mailowo oraz osobiście – prowadzący chętnie udzieli Państwu po każdych zajęciach wszelkich informacji.

5. Moje dziecko jest pewne siebie w domu, ale nieśmiałe w szkole. Czy wasze zajęcia mogą mu pomóc?

Oczywiście! Nasze zajęcia są zaprojektowane właśnie tak, żeby zwiększać w dzieciach pewność siebie i poczucie własnej wartości. Rodzice i nauczyciele często mówią nam o tym jak bardzo rozwinęła się pewność siebie dzieci po uczęszczaniu przez rok na nasze zajęcia. Nasi nauczyciele są też bardzo otwarci i opiekuńczy i zachęcają dzieci do nawiązywania nowych przyjaźni w bezpiecznym środowisku jakim są nasze zajęcia.

6. Na czym polega innowacyjność waszych zajęć?

Na to pytanie trzeba odpowiedzieć w kilku punktach:

– jako pierwsi w Polsce proponujemy zajęcia oparte o aktorstwo ale nie będące tradycyjnym kółkiem teatralnym.

– głównym celem naszych zajęć jest rozwój pewności siebie, wysokiej samooceny i wiary we własne możliwości.

– nasze zajęcia opierają się głównie na improwizacji – większość scen i dialogów jest wymyślana wspólnie z dziećmi na bieżąco. Takie podejście zachęca dzieci do proponowania własnych pomysłów i dzielenia się swoimi koncepcjami z grupą.

– stosujemy innowacyjną technikę ćwiczeń impro, które opierają się o spontaniczne, nieprzemyślane z góry działanie – takie podejście wspaniale rozwija spontaniczność i zaufanie do własnych pomysłów.

– nasze zajęcia są bardzo energetyczne i dynamiczne: przy tak intensywnym działaniu dzieciaki zapominają swoich ograniczeniach i uwalnia się w nich większa spontaniczność i pewność siebie.

7. Czy można przyjść i popatrzeć na pierwsze zajęcia?

Z reguły odradzamy rodzicom przychodzenie na zajęcia na początku roku. Pierwszych kilka zajęć poświęcamy na wypracowanie z dziećmi naszego wspólnego języka – na tym etapie obecność rodziców rozprasza dzieci i utrudnia ten proces. Zapraszamy wszystkich rodziców na nasze lekcje pokazowe, które odbywają się na wiosnę.

8. Czy zabieracie dzieci na zajęcia ze świetlicy?

Oczywiście, osobiście odbieramy dzieci na nasze zajęcia ze świetlicy a następnie odprowadzamy je tam po zakończeniu sesji.

9.  Ile zajęć odbywa się w roku szkolnym?

W roku szkolnym odbywają się 32 zajęcia. Zajęcia trwają jedną godzinę zegarową i odbywają się raz w tygodniu. W szczególnych przypadkach (wynikających z kalendarza szkolnego i rozmieszczenia świąt oraz dni wolnych) może zdarzyć się, że w danym roku w konkretnej grupie odbędzie się 30 lub 31 zajęć, wtedy opłata miesięczna jest odpowiednio pomniejszona.

10. Czy można dopisać dziecko na zajęcia w trakcie trwania roku szkolnego?

Oczywiście, ponieważ na każdych zajęciach poruszamy nowy temat dziecko bez problemu w każdym momencie roku może wejść w tok naszych zajęć.

11. Czy moje dziecko powinno się szczególnie ubrać na wasze zajęcia?

Nie, wystarczy zwykły ubiór w jakim dziecko na co dzień chodzi po szkole.

12. Czy mogę otrzymać zwrot pieniędzy za zajęcia,  w których dziecko nie wzięło udziału?

Na naszych zajęciach zapewniamy Państwu najwyższą możliwą jakość. Nasi trenerzy to dyplomowani aktorzy gruntownie szkoleni do naszej metody, posiadamy w naszej organizacji system wewnętrznych szkoleń rozwijających naszą kadrę a na koniec każdego roku przesyłamy Państwu obszerne sprawozdania z pracy Państwa dzieci. To wszystko powoduje, że mamy dość wysokie koszta stałe utrzymania naszej organizacji i dlatego też nie możemy pozwolić sobie na zwroty opłat za zajęcia, w których Państwa dziecko nie wzięło udziału. Udzielamy natomiast zwrotów opłat za okazaniem zwolnienia lekarskiego. 

13. Czy na koniec roku szkolnego przygotujecie Państwo z dziećmi spektakl?

Nie przygotowujemy z dziećmi tradycyjnych spektakli na koniec roku. Jesteśmy zdania, że taka forma pracy na tym etapie rozwoju dzieci ogranicza kreatywność zamiast ją rozwijać. W pracy nad tradycyjnym spektaklem dziecko musi nauczyć się tekstu, zapamiętać, gdzie ma stanąć, jak się ustawić, w jaki sposób wypowiedzieć swoją kwestię – zamiast uwalniać swoją ekspresję i kreatywność, myśli o tym jak zrealizować założenia reżyserskie. Na naszych zajęciach kładziemy nacisk na kreatywność dzieci, nie chcemy żeby były one jedynie odtwórcami, ale też samymi twórcami. Będziecie jednak mogli Państwo zobaczyć swoje pociechy w akcji – na wiosnę zaprosimy Państwa na zajęcia pokazowe, gdzie pokażemy Państwu kilka z naszych improwizacji. Będą to krótsze formy niż tradycyjny spektakl, ale naszym zdaniem dużo bardziej wartościowe, gdyż wymyślane w większości przez wasze dzieci.

14. Czy jeśli moje dziecko uczęszczało na wasze zajęcia w zeszłym roku to czy w roku następnym tematy lekcji będą się powtarzać?

Absolutnie nie! W naszym syllabusie, który obejmuje wszystkie klasy szkoły podstawowej, nie powtarza się ani jedna lekcja!